Sommige dingen vervelen nooit. Zoals platen kopen op de Mega Platen & CD Beurs. Een kleine twee weken na alweer de 42ste editie, hieronder een overzicht en eerste indruk van mijn aankopen op die mooie dag:



My Dying Bride - Symphonaire Infernus Et Spera Empyrium 


Geheel tegen mij gewoonte in een EP gekocht. Voor My Dying Bride maak ik graag een uitzondering.



















Dolly Parton * Linda Ronstadt * Emmylou Harris - Trio


Countrydames slaan de handen ineen. Beetje het antwoord op The Highwaymen. Mooie kleren, ook...


















Richard Thompson - Across A Crowden Room 


Album uit midden jaren tachtig. Doorgaans de periode waarin muzikanten liepen te kloten met gladde producties en schoudervulling. Richard Thompson hield het hoofd gelukkig koel.














Rush - Exit...Stage Left 


Dubbel-live-album met geen zwak nummer.





















Point Blank - The Hard Way


De broertjes van ZZ Top. Muziek voor op de vrachtwagen. De hoes is zeker ontworpen door een truckchauffeur.


















Cream - Goodbye 



Slotakkoord van Clapton, Bruce (r.i.p) en Baker. Daag.




















Lindisfarne - Roll On.Ruby 


Gekocht op de gok. Blijkt nogal saaie folkfock.





















Fortnox - Fortnox 


Hoes maakte me benieuwd. Benieuwd naar een matig glam AOR plaat, weet ik inmiddels.




















The Cult - Love 


Eentje die ik eigenlijk al veel en veel eerder had moeten hebben. Een plaat waar een hele generatie mee is opgegroeid, ik voel de tijdgeest over mijn schouder meekijken als ik dit draai.















Billy Joel - Streetlife Serenade 


Cadeautje voor mijn vriendin. En een beetje voor mezelf.





















John Martyn - So Far So Good


Lelijke hoes en een verzamelaar, ontdekte ik nadat ik had afgerekend. Tja. Die zitten er ook tussen. 



















Frank Boeijen Groep


Debuut van de Frank Boeijen Groep. Toen Frank nog Frankie was, zo te horen aan zijn hier nog minder doorleefde stem.



















Frank Boeijen Groep - Twee


Gekocht voor In Mijn Bloed, de afsluiter van deze tweede van Boeijen en mijn kennismaking met de beste man.



















Michelle Shocked - Short Sharp Shocked 


LP die al eindeloos vaak voorbij heb zien komen en nu besloot te kopen. Hoes doet misschien een punkplaat vermoeden, maar Michelle is singer-songwriter uit Texas. Ben zeer onder de indruk van deze mevrouw. Binnenkort een uitgebreide recensie.












Dusty Springfield - Reputation 


Plaat uit 1990, nadat Dusty het leven flink voor de kiezen had gehad. De Pet Shop Boys hielpen haar overeind, maar toen was het al te laat, zo te horen aan deze vreselijke 80s productie. Ben er stil van. Aan alle liefhebbers van Dusty in Memphis: DEZE NIET KOPEN!!!!!@!!1!












The Flying Burrito Bros - The Gilded Palace of Sin 


Monument van Gram Parsons.






















Gram Parsons / The Flying Burrito Bros. - Sleepless Nights


Gram werd niet oud, helaas. Een eerbetoon na zijn veel te vroege dood was deze compilatie met voornamelijk traditionele country-songs en versterking van Emmylou Harris.
















Crumbsuckers - Beast On My Back


Thrash/hardcore-plaat die nogal misplaatst in een euro-bak stond te hopen op een beter onderkomen. Bij dezen.



















Earth - Primitive And Deadly 


Zo loodzwaar en slepend had ik ze nog niet in huis. De hoes verdient een lijst.




















Chip Taylor - This Side Of The Big River 


Een collega van eerder genoemde Gram Parsons. Country met een snik. De trage nummers zijn het sterkst.


















The Tubes - What Do You Want From Live 


Eindeloos vaak voorbij zien komen, nooit gekocht. Tot nu dan. Nog niet met aandacht geluisterd. 



















Iron Maiden - Iron Maiden 


Geheel tegen mijn gewoonte in een Braziliaanse persing gekocht van een plaat die allang heb en van begin tot eind ken. Voor Iron Maiden maak ik graag een uitzondering.
















Motörhead - Bomber 


Volgens sommigen wat aan de tamme kant. Voor zover dat van toepassing is op Motörhead.



















Marc Ellington - Rains/Reins Of Changes 


Tip van Tom. Muziek voor de donkere dagen.





















The Flock - Dinosaur Swamps 


Weer een stukje in de immense puzzel die progrock heet.




















Predator - Easy Prey 


Artwork om je diep voor te schamen. Dit in tegenstelling tot de muziek.




















The Nice - Five Bridges 


Ooit voorbij zien komen op een lijstje met beste progplaten. Als ik het me goed herinner :P En anders in elk geval een mooie hoes. Muziek blijkt nogal POMPEUS en KLASSIEK. Tja. Vrees dat deze snel verdwijnt, in een of andere hoek. 
















[René]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten